Fodbold

Mock

Fodbold er siden 2007 organiseret i et holdfællesskab mellem Ørsted IF og Holbæk IF, for at signalere at medlemmerne kommer fra hele Rougsø Herred. Fodbold tilbydes i alle børnerækker for såvel piger som drenge. For voksne er der også hold for både kvinder og mænd i stort set alle aldersgrupper.

Der er ca. 250 medlemmer, der spiller fodbold i Rougsø FF.

Alle er velkommen, og der stilles ikke krav ud over egne forudsætninger man har.

Vi vil så gerne høre fra dig, om det er ris eller ros, så er alle input velkomne.

Du kan følge din afdeling på:

Vi skal have Rougsø FF skal på landkortet!!
Jeg besluttede at sige ja til formandsposten i Rougsø FF, fordi jeg indså, at der faktisk findes mange beundringsværdige ildsjæle der gør et kæmpe stykke frivilligt arbejde for at tingene glider i Rougsø FF - og det vel og mærke i deres fritid. Det vil jeg rigtig gerne være en del af! Jeg selv har ikke spillet fodbold i mange år, men jeg har nu to drenge, som spiller fodbold. Det er med stor entusiasme, at jeg har sagt ja til at blive formand for Rougsø FF. I samarbejde med Torben Bach, Formand ØIF, og resten af udvalgsbestyrelsen for Rougsø FF, er vi nu godt i gang med at få lagt den overordnede strategi for, hvordan vi ønsker at Rougsø FF skal fungere.

Mit ønske er, at vi sammen ser muligheder frem for begrænsninger i et samlet netværk.
Fodbold er en stor sportsgren og en ”reklamesøjle”. Det er en sport, der binder mange mennesker sammen over hele verden, hvis man vel og mærke ser mulighederne frem for begrænsninger - så hvorfor ikke i Ørsted?

Jeg ved ikke hvordan, men jeg ved hvorfor.
Jeg mener, at vi skal have nogle mål at gå efter, og et af de mål jeg ønsker at vi sammen skal opnå, er et stort mål – vi skal have Rougsø FF på landkortet i bogstaveligste forstand! Endnu er billedet ikke helt klart på hvordan vi gør det, men jeg ved hvorfor; jeg håber og tror på alle I engagerede mennesker i form i ledere, trænere, medlemmer, forældre, indbyggere og virksomhedsejere i det ”gammel” Rougsø har interesse i at foreningsarbejdet fortsætter med stor udvikling, så vi ikke bliver til et udekants Danmark, hvor ingen ønsker at flytte til, hvor intet kan køre og alt falder i værdi! Vi skal bruge kræfterne sammen på arbejdet nu og her og i fremtiden i Rougsø FF. Så lad os komme i gear og se fremad på alle de muligheder, der er og byder sig. Jeg står klar i spidsen for igangsætningen, især omkring fodbolddelen, men ved også at jeg ikke kommer langt uden et godt samarbejde, hjælp og opbakning fra jer derude. Derfor vil jeg appellere til at, så mange som muligt støtter op om Rougsø FF og i det hele taget ØIF, så vi får lavet et godt, sundt og stærkt netværk, hvor vi alle kan nyde godt af at være.

”Den, der er for stor til at gøre noget småt, er for lille til at gøre noget stort.”

God kamp!

Mogens Siegumfeldt